Karsu's Turkse Keuken
Karsu is a young and talented international artist, but comes from a family of restaurant owners. For her friends and family, and for us, she cooks simple dishes from her home region in Türkiye.
If there's one thing you can wake Karsu up in the middle of the night for, it is a good pide.
It's time to give an ancient Dutch classic a twist. Karsu is going to prepare kale in a Turkish way.
It's time for street food, as Karsu will make tantuni with durum, a Turkish wrap with lamb.
Today, Karsu is making a Turkish stew, known as asir, with chickpeas and chicken.
Today, Karsu is making börek with pastrami. Esra, chef at Mem's, will help her with this.
Karsu got this recipe from Feride Tosun, who is helping her prepare this lamb shank with firikli.
Today, Karsu is making calamari and Turkish potato salad. Perfect for when you're throwing a party.
Today, Karsu is making balik ekmek, grilled fish fillet on Turkish bread, a street food dish.
Today, Karsu and her niece are making a dish that reminds them of their hometown: içli köfte.
Today, Karsu is making comfort food: aubergine stew with lentils. Her good friend Stefan drops by.
Today, Karsu is preparing bayram eti, which is fried leg of lamb with spicy broad beans.