Out Stealing Horses
It is 1999. Trond, 67, has moved to a remote place. As autumn turns to winter, he looks forward to New Year's Eve 2000, alone. He discovers a neighbour, a man he knew in the summer of 1948. The summer his father prepared him for the great betrayal, but also when Trond came of age and sensed the scent of a woman he longed to be near; the same woman his father wanted to share his life with.