Kon-Tiki
The young Norwegian man, Thor Heyerdahl, develops a revolutionary theory which suggests Polynesia has been populated from South America, contrary to the established scientific community's theory of migration from Asia. To prove his theory, Heyerdahl embarks on an adventurous and dangerous expedition across the Pacific on a balsa raft named Kon-Tiki.
The young Norwegian man, Thor Heyerdahl, develops a revolutionary theory which suggests Polynesia has been populated from South America, contrary to the established scientific community's theory of migration from Asia. To prove his theory, Heyerdahl embarks on an adventurous and dangerous expedition across the Pacific on a balsa raft named Kon-Tiki. Thor Heyerdahl and his team of five young men set sail on their legendary voyage to sacrifice everything and everyone to prove the extraordinary concept.