Sneaker Wars: Adidas V. Puma
"Sneaker Wars: Adidas V. Puma" explores the legendary rivalry between two iconic sportswear brands, born from a family feud between brothers Adi and Rudi Dassler. This series uncovers how their personal conflict fueled innovation, reshaping the sneaker industry and sports culture. With expert interviews, discover the legacy of this historic competition.
"Sneaker Wars: Adidas V. Puma" dives deep into the fierce, decades-long rivalry between two global sportswear giants, born from a family feud. Brothers Adi and Rudi Dassler founded Adidas and Puma, turning their personal conflict into a battle for dominance in the athletic world. This series uncovers the origins of their split, their innovative contributions to sports culture, and how their competition reshaped the sneaker industry. Featuring interviews with experts, athletes, and insiders, the show highlights key moments in the brands' histories, their influence on global fashion, and the ongoing legacy of two brothers whose rivalry changed the game forever.
The decades-long feud between Adidas and Puma is one of the greatest rivalries in sports history.
Sportswear evolves as Puma hits NYFW and Adidas partners with Kanye, sparking a cultural shift.
Bjorn Gulden’s move to Adidas from Puma sparks shock as both brands continue their fierce rivalry.