Jeongnyeon: The Star is Born
The 1950s were an era filled with desire and aspiration, despite the aftermath of the Korean War. Jeongnyeon, a girl with a gifted voice, embarks on a journey to become the best actor of gukgeuk, or Korean female classical opera, where she encounters competition, solidarity, and growth.
Jeongnyeon is a gifted singer. Desperate to escape her life, she discovers the world of gukgeuk.
Jeongnyeon is accepted into Maeran Gukgeukdan and must now prove she deserves to stay.
As she struggles to play a character, Jeongnyeon faces a sudden crisis during her first performance.
It's discovered that Jeongnyeon works at the coffee shop. She then discovers Youngseo's secret.
Jeongnyeon is shocked about her mother's secret and Jongkook's ill intent right before her debut.
Jeongnyeon feels strange about Jooran and Youngseo getting closer and makes a huge mistake on stage.
Banned from performing, Jeongnyeon realizes her mistake. Meanwhile, Jooran is unexpectedly injured.
The pressure from the audition becomes too much for Jeongnyeon, and she makes a dangerous choice.