Epifanía
Tytärtään sureva iäkäs maanviljelijä Doña Marta löytää kotioveltaan pienen lohikäärmemäisen olennon, Epifanían. Hän päättää kasvattaa sen kuin oman lapsensa, mutta olennon kasvaessa sen halu lentää vapauteen voimistuu. Lopulta Martan on opittava päästämään irti rakkaasta suojatistaan.