Kuolleen äitinsä näkyjen riivaama pappi Henrik Hornéus jättää pohjoisen kylänsä ja lähtee Tukholmaan. Kun hänen isänsä kuolee salaperäisissä olosuhteissa, hänen on palattava kotiin. Siellä häntä odottaa lahkomainen seurakunta ja synkkä menneisyys, joka pakottaa hänet kohtaamaan sisimpänsä demonit.