Pelätyt SS-joukot
Ohjelma avaa fanatismin luonnetta kertomalla SS-joukkoihin (Schutzstaffel) liittyvien nuorten vapaaehtoisten verisen tarinan. Hitler loi nämä ”suojelujoukot” alun perin vuonna 1925 taatakseen oman turvallisuutensa mutta käytti joukkoja sittemmin hallinnon todellisten tai kuvitteellisten vihollisten tukahduttamiseen ja vuodesta 1942 kuolemanleirien johtamiseen.
Hitler loi SS-joukot eliittiyksityisarmeijaksi, joka olisi hänelle uskollinen kuolemaan asti.
Suuri määrä SS-vapaaehtoisia osallistui yhteen historian suurimmista joukkomurhista.