Quelli dell'Intervallo
Tinelli, Nico ja heidän ystävänsä ovat yläasteella, ja joka päivä he kokoontuvat välitunnilla käytävän ikkunan eteen. Seuraamme näiden Alessandro Manzonin koulua käyvien luokkatoverien seikkailuja heidän yrittäessään ratkoa välitunnilla elämään ja rakkauteen, ystäviin ja vihollisiin sekä kotiin ja kotitehtäviin liittyviä ongelmiaan.
Tinelli (Valentinaan rakastunut kömpelö poika), Nico (vitsiniekka), Secchia (nörtti), Valentina (ilkeä tyttö), Mafalda (älykäs naapurintyttö), Rocky (rasavilli), Smilzo (tukeva), Dred (veijari) ja Spiffy (rehtorin poika) ovat kaikki luokkatovereita Alessandro Manzonin yläasteella. Joka päivä he kokoontuvat välitunnilla käytävän ikkunan eteen, ja kaikenlaisia asioita tapahtuu. Yksipuolista rakkautta, vitsejä, kotitehtäviä, ongelmia opettajien kanssa – kuten missä hyvänsä koulussa. Kaikki sijoittuu ikkunan eteen, eikä näyteltyjä kohtauksia ole muualla kuin käytävällä.