Ruma Betty
Queensistä kotoisin oleva Betty ei ole mikään muotimamma, joten uusi työ muotilehti Modessa hämmentää kansaa. Betty pyristelee vastaan muotijournalismin armottomassa ja hohdokkaassa maailmassa.
Betty Suarez on fiksu ja kova mimmi. Hän on herkkä ja avulias. Hänellä on myös tukka sekaisin, suu täynnä rautaa ja vähintäänkin omintakeinen tyyli, jota toivoton kömpelyys vielä korostaa. Toisin sanoen Betty ei ole ihan tyypillinen muotilehden työntekijä. Mode-muotiraamatun kustantaja Bradford Meade palkkaa Bettyn töihin siinä toivossa, ettei Bradfordin poika Daniel yrittäisi vietellä Bettyä. Hankalan alun jälkeen Betty todistaa taitonsa muodikkaiden Marcin ja Amandan harmiksi. Myös Moden armoton päätoimittaja Wilhelmina Slater on tyytymätön. Betty ei anna menestyksen nousta päähänsä vaan jää Queensiin asumaan. Hän luottaa isänsä Ignacion, tulisen isosiskonsa Hildan ja sukkelan sisarenpoikansa Justinin rakkauteen ja tukeen.