Baratometrajes 2.0 on "enemmän kuin dokumenttielokuva", joka tekee läpileikkauksen Espanjan elokuvataiteeseen. Pääroolissa ja äänessä ovat pienen budjetin elokuvien tekijät, asiat eri tavalla tekevät kulttuurin puolestapuhujat sekä jakelu- ja näyttelyalan ammattilaiset. Tuloksena on (lähes) täydellinen kuvaus siitä, millainen voisi olla espanjalaisten elokuvien tulevaisuus.