Euroopan syntyhistoria
Eurooppa on hämmästyttävän vaihteleva luonnoltaan. Se ulottuu arktisesta pohjoisesta Afrikan rannoille. Sen historiaan kuuluvat törmäävät mannerlaatat, purkautuvat tulivuoret, jääkaudet ja jopa valtavat asteroiditörmäykset. Tämä sarja tutkii sen geologista menneisyyttä ja nykyisyyttä.