Buffy the Vampire Slayer
Tyhjäpäinen lukiolainen huutosakin jäsen saa tietää olevansa "Valittu" – vampyyrintappaja, joka on ihmiskunnan (tai ainakin oman lukionsa) ainoa toivo.
Blondi, pirteä Buffy (Kristy Swanson), on tyypillinen lukion huutosakkilainen – hänen tavoitteensa on "mennä naimisiin Christian Slaterin kanssa ja kuolla", eikä mikään estä häntä, kun on shoppailun aika. Mutta kaikki tämä muuttuu, kun outo mies (Donald Sutherland) kertoo tytölle kohtalon valinneen tämän tappamaan vampyyrejä. Romanttinen kapinallinen (Luke Perry) apunaan Buffy viettää pian kaikki kouluiltansa suojellen Los Angelesia vampyyrikuningas Lothosilta (Rutger Hauer), tämän apurilta Leftyltä (Paul Ruebens) ja heidän päättäväiseltä, vertaimevältä jengiltään. Mitäpä muuta voisi odottaa laakson teinikuningattarelta?