The Amateur
Vakoojatrillerissä huippuälykäs, luonteeltaan introvertti Charlie Heller (Rami Malek) työskentelee koodiasiantuntijana CIA:n palveluksessa Langleyssä. Kun hänen vaimonsa kuolee Lontoossa tapahtuvassa terrori-iskussa eivätkä esihenkilöt tee asialle mitään, Heller lähtee syyllisten perään vaaralliselle matkalle ympäri maailmaa aseenaan oma älykkyytensä.
Charlie Heller (Rami Malek) on huippuälykäs, luonteeltaan äärimmäisen introvertti koodiasiantuntija, joka työskentelee CIA:n päämajan kellarikerroksessa Langleyssä, kunnes hänen vaimonsa kuolee Lontoossa tapahtuvassa terrori-iskussa ja koko elämä kääntyy päälaelleen. Kun esihenkilöt eivät tee asialle mitään, Charlie ryhtyy itse toimeen ja lähtee syyllisten perään vaaralliselle matkalle ympäri maailmaa aseenaan oma älykkyytensä, jonka turvin hänen täytyy vältellä takaa-ajajiaan ja toteuttaa kostonsa. Muita rooleja tähdittävät mm. Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Michael Stuhlbarg ja Laurence Fishburne. James Hawesin ohjaaman elokuvan ovat käsikirjoittaneet Ken Nolan ja Gary Spinelli Robert Littellin romaanin pohjalta.