Tutkimusretki Everestille
Tutkimusretki Everestille kertoo ainutlaatuisesta projektista, jossa ryhmä tieteilijöitä yhdistää voimansa selvittäessään, mitä maailman korkein huippu voi kertoa meille ilmastonmuutoksesta. Pahaminen Khumbun jäätikkö kartoitetaan yksityiskohtaisesti, biologit tutkivat äärimmäisissä olosuhteissa eläviä elinmuotoja. Sherpojen ja tieteilijöiden ryhmä kiipeää "Kuoleman vyöhykkeelle", jonne he asentavat maailman korkeimmalla sijaitsevan sääaseman.