Ferdinand-härkä
Tässä Oscar-palkitussa lyhytelokuvassa esiintyvä Ferdinand on hiljainen ja herkkä härkä, joka haluaa vain pysähtyä haistelemaan kukkia. Mutta kun häntä pistää mehiläinen, kyläläiset erehtyvät pitämään häntä raivokkaana ja vievät hänet härkätaistelun! Areenalla Ferdinandia kiinnostaa ainoastaan härkätaistelijalle viskattu kukkakimppu.