Ulkonäköön takertuva pinnallinen mies löytää tosirakkauden, kun hänet hypnotisoidaan näkemään kauneutta myös häntä fyysisesti vähemmän viehättävissä naisissa.
Jack Black näyttelee Farrellyn veljesten sydämellisessä ja hervottomassa raskaansarjan komediassa häntäheikkiä, jonka maailma mullistuu itseavun asiantuntijan käsittelyssä. Hän ei tajua, että hänen upea tyttöystävänsä (Gwyneth Paltrow) onkin oikeasti yli satakiloinen eikä vastaa hänen naismakuaan. Hänen playboy-kaverinsa Mauricio (Jason Alexander) päättää kuitenkin murtaa loitsun.