Marvel Comics X-Men
ביקום של מארוול קומיקס, מוטנטים, אנשים בעלי כוחות על שמשופרים גנטית, נרדפים על ידי אוכלוסייה מלאת שנאה ומפוחדת. אחד המקלטים מכך הוא האקדמיה של פרופסור חאווייר לילדים מחוננים.