A mélység titka
Egy atomtengeralattjáró rejtélyes körülmények között elsüllyed, és egy magánkézben lévő olajfúrótorony legénysége csatlakozik a haditengerészethez, hogy a tengeralattjáró megmentésére induljon. A csapat különleges utazásra indul 8000 méterrel az óceán felszíne alá, ahol egy rejtélyes életformára bukkannak, ami megváltoztathatja vagy elpusztíthatja a világot.
Egy atomtengeralattjáró rejtélyes körülmények között elsüllyed az óceán egy távoli pontján, és az Egyesült Államok haditengerészete kényszerít egy vízalatti olajfúrótorony prototípuson állomásozó búvárcsapatot, hogy a legénység megmentésére induljanak. Egy hurrikán miatt megszakad a kapcsolat a felszíni és a vízalatti csapatok között, és a legénység bizonyítékokat talál rá, hogy egy különös, valószínűleg földönkívüli életforma állhat a történések mögött. Miután Bud Brigman tengernagy (Ed Harris) összevitatkozik a volt feleségével és a főnökével (Mary Elizabeth Mastrantonio), egyre paranoiásabbá válik a rejtélyes földönkívüli életforma miatt, és azzal fenyegetőzik, hogy bevet egy atomfegyvert és mindent elpusztít.