A Walt Disney Animation Studios lehengerlő zenés animációs filmjében, a „Vaiana 2”-ben Vaiana és Maui három évvel később újra találkoznak, hogy egy csapat nem túl biztatónak ígérkező tengerésszel együtt részt vegyenek egy hatalmas új utazáson. Vaiana az útkereső őseitől érkező váratlan felhívást követően kénytelen elindulni Óceánia távoli vidékeire, ahol veszélyes és régóta elveszettnek hitt vizeken olyan kalandokban lesz része, amelyekre korábban még gondolni sem mert.