Amikor Megasaki City összes házikedvencként tartott kutyáját a hatalmas Szemét-szigetre száműzik, a 12 éves Atari Kobayashi hősies utazásra indul, hogy megkeresse testőrkutyáját, Foltost.
A különleges látásmódjáról híres rendező, Wes Anderson Kutyák szigete című filmjének főszereplője a korrupt polgármester gyámsága alatt élő 12 éves Atari Kobayashi. Amikor Megasaki City összes házikedvencként tartott kutyáját a hatalmas Szemét-szigetre száműzik, Atari elindul megkeresni testőrkutyáját, Foltost. Újdonsült korcs barátai segítségével hősies utazásra indul, melynek kimenetele az egész prefektúra sorsát és jövőjét meghatározhatja.