Malcolm Turner FBI-ügynök és mostohafia, Trent álruhában egy lányoknak fenntartott előadóművészeti iskolában bújnak el, miután Trent szemtanúja volt egy gyilkosságnak.
Martin Lawrence visszatér minden idők legnagyobb, legfelháborítóbb szerepében, mint Big Momma, egy okoskodó déli nagymama, aki rengeteg trükköt mutat be. Miután szemtanúja volt egy gyilkosságnak, Malcolm Turner FBI-ügynök (Lawrence) és mostohafia (Brandon T. Jackson) egy lányoknak fenntartott előadóművészeti iskolában bújnak el. Most Malcolmnak el kell kapnia a rosszfiúkat, miközben kivédi az iskola ostoba karbantartójának közeledését!