A bolygó neve: Halál
Miután hajszál híján menekül csak meg az idegentől, Ripley fél évszázaddal később kriogén álomból ébred. Ezúttal egy távoli kolóniára küldik, hogy segítsen kiirtani az elszaporodott xenomorphokat.
Ebben a kritikusok által is méltatott, hátborzongató részben folytatódik a terror, amint Ripley (Sigourney Weaver), a Nostromo egyedüli túlélője a szörnyű idegennel való végzetes kimenetelű találkozást követően visszatér a Földre, miután 57 évig hiperalvásban sodródott az űrben. Bár történetét kezdetben kétkedve fogadják, végül egy katonaosztag kíséretében visszatér az LV-426-ra… ahol elszabadul a pokol.