Az elnök különgépe
Terroristák térítik el az Egyesült Államok elnökét és a családját szállító repülőgépet, de az elnök (aki egykor katona volt) a fedélzeten rejtőzve harcba száll velük. Az elnök különgépe című filmben Harrison Ford alakítja az elnököt, akinek gépét terroristák térítik el, akik a felesége és a lánya életével próbálják zsarolni, hogy teljesítse követeléseiket. James Marshall (Ford) elnök családjával és kíséretével hazafelé tart egy terrorizmusról szóló konferenciáról, amikor terroristák foglalják el az elnöki különgépet. Az elnököt nem sikerül foglyul ejteni, ezért a csoport vezetője, Gary Oldman túszul ejti a First Ladyt (Wendy Crewson) és 12 éves lányát (Liesel Matthews), és követeli, hogy engedjék szabadon egy társát egy orosz börtönből. Az egykor Becsületrenddel kitüntetett Marshall elnök ököllel és ravaszsággal száll szembe a támadókkal a zsúfolt gépen, míg az alelnök (Glenn Close) a Fehér Házból próbál tárgyalni a terroristákkal és az orosz kormánnyal.