Believeland
There's a special place on the southern shore of Lake Erie, at the mouth of the Cuyahoga River where a special group of fans live and no matter what the Tribe, Cavs and Browns do to them, they always still believe.
There's a special place on the southern shore of Lake Erie, at the mouth of the Cuyahoga River known as Cleveland. It is the site of the Rock and Roll Hall of Fame and the home of the Indians, the Browns and the Cavaliers. But it's also the home of an agonizing losing streak. Of all American cities that have at least three major sports franchises, Cleveland is the only one that has failed to win a championship in the last half-century. Those sports teams, and the hearts they've broken over and over again, have inspired a different name for the city, and the title for this 30 for 30 film: "Believeland." Directed by Ohio native Andy Billman, this evocative documentary will take you on a trip that goes back 50 years and captures the seminal ups and downs of the once-thriving metropolis -- Superman, after all, was created there. Despite the economic and athletic misfortunes, and the T-shirt that reads "God Hates Cleveland," the people still believe and worship Jim Thome and Jim Brown and LeBron James. But they also can't forget Edgar Renteria and John Elway and Michael Jordan, the men who extinguished their dreams of a long-awaited championship. Painful as it is, "Believeland" is a celebration of faith, a testament to how much sports mean to Cleveland, and how much Cleveland means to sports.