På en fjelltur i 1982 gjenoppdager Primo Levi seg selv, og tilbringer litt tid på en fjellhytte sammen med en fremmed, en gåtefull mann som verken kjenner ham eller historien hans.
På en fjelltur i 1982 gjenoppdager Primo Levi seg selv, og tilbringer litt tid på en fjellhytte sammen med en fremmed, en gåtefull mann som verken kjenner ham eller historien hans. I løpet av timene de to mennene tilbringer sammen, føler Primo Levi et behov for å ta et nytt oppgjør med og fortelle om sitt tragiske liv, fra arrestasjonen som medlem av den italienske antifascistiske motstandsbevegelsen under andre verdenskrig til fangenskapet i konsentrasjonsleiren Auschwitz.