Hypnotisøren
En familie i Stockholm blir myrdet. Mirakuløst nok overlever den femten år gamle sønnen til tross for alvorlige skader. Familiens eldste datter er dessuten sporløst forsvunnet og etterforsker Joona Linna innser viktigheten av å finne henne før morderen gjør det. Linna kontakter legen Erik Maria Bark og overtaler han til å hypnotisere gutten.