Mord på Côte Fleurie
Clément Royan blir tilkalt for å etterforske et drap. Men saken tar en annen vending når offeret viser seg å være en tidligere ansatt i kasinoet til bestemoren, Denise Royan. Clément må gjenoppta kontakten med familien, som har gjort stor lykke med kasinoer, og som han mistet kontakten med da han valgte en karriere innen politiet fremfor i familiebedriften.
Clément Royan blir tilkalt for å etterforske et drap. Men saken tar en annen vending når offeret viser seg å være en tidligere ansatt i kasinoet til bestemoren, Denise Royan. Clément må gjenoppta kontakten med familien, som har gjort stor lykke med kasinoer, og som han mistet kontakten med da han valgte en karriere innen politiet fremfor i familiebedriften. Mellom normanniske skikker og familiehemmeligheter må Royan også samarbeide med en kollega han fortsatt ser ut til å ha følelser for. Clément har ikke annet valg enn å opptre med fatning for å etterforske mysteriet som henger over Normandis kyst.