Mord I Belle-Île
Liket av Antoine Legoff blir funnet på heden, bundet til foten av en obelisk, som ifølge Belle-Îles folklore symboliserer en forbannet elsker. Den erfarne politisjefen Marine Lamblin etterforsker saken sammen med Thomas Keller, en sjarmerende, men vanskelig politimann fra fastlandet. Romantisk rivalisering, løgner, hemmeligheter og eiendomssvindel truer med å ødelegge roen på den mangfoldige øya.