Mord i Moselle
Liket av Gilles Thouvenin blir funnet i Parc du Haut-Fourneau d'Uckange, der han tidligere var direktør. Clément Morel, avdelingssjefen i kriminalavsnittet ved Metz-politiet, blir tildelt etterforskningen med støtte fra Laure Thouvenin, offerets datter. Den frittenkende og ikke-konforme kvinnen finner tonen igjen med Clément, som hun kjente i barndommen.
Liket av Gilles Thouvenin blir funnet i Parc du Haut-Fourneau d'Uckange, der han tidligere var direktør. Clément Morel, avdelingssjefen i kriminalavsnittet ved Metz-politiet, blir tildelt etterforskningen med støtte fra Laure Thouvenin, offerets datter og spesialist i industrihistorie. Den frittenkende og ikke-konforme kvinnen finner tonen igjen med Clément, som hun kjente i barndommen. Sammen avdekker de den sanne fortiden til sine respektive familier, åpenbart gjennom tre generasjoner...