Ark of Stone - The Voyage of Sardinia
For 40 millioner år siden brøt Sardinia seg fri fra Europa, og beveget seg mot Afrika. På veien plukket øya opp et rikt mangfold av passasjerer.
Ingen annen vannmasse på kloden har sett en blanding av klima og havstrømmer, økosystemer, folkeslag, kulturer, ideer og gener like intense, kontinuerlige og enorme som kystene og øyene i Middelhavet. For over 40 millioner år siden brøt Sardinia seg løst fra Europas sydlige rang, og beveget seg mot Afrika. Langs den hendelsesrike reisen, plukket dette enorme fartøyet av stein opp et rikt mangfold av passasjerer fra omkringliggende land og hav.