Süskind
1942. In het door de Nazi’s bezette Amsterdam besluit de Joodse Walter Süskind handjeklap met de SS te spelen. Het is een levensgevaarlijk kat-en-muisspel, waarmee hij honderden Joodse kinderen van deportatie naar de concentratiekampen weet te redden. Terwijl de razzia’s toenemen en het net zich verder sluit rond de Joodse gemeenschap, riskeert Walter alles wat hem lief is.
Süskind vertelt het waargebeurde verhaal van de Joodse verzetsheld Walter Süskind die tijdens de Tweede Wereldoorlog werkzaam was voor de Joodsche Raad. Hij speelde een gevaarlijk dubbelspel met de SS’er Aus der Fünten, waardoor hij zo’n duizend Joodse kinderen heeft kunnen redden van deportatie. 1942. In het door de Nazi’s bezette Amsterdam besluit de Joodse Walter Süskind handjeklap met de SS te spelen. Het is een levensgevaarlijk kat-en-muisspel, waarmee hij honderden kinderen van transport naar de concentratiekampen weet te redden. Terwijl de razzia’s toenemen en het net zich verder sluit rond de Joodse gemeenschap, riskeert Walter alles wat hem lief is en toont hij de moed van een held. Een even aangrijpende als adembenemende, waargebeurde geschiedenis.