Zwartboek
Wanneer het onderduikadres van de joodse Rachel Stein wordt gebombardeerd, besluit ze om de Biesbosch over te steken naar reeds bevrijd gebied. De boot stuit op een Duitse patrouille en alleen Rachel weet te ontkomen. Ze sluit zich aan bij het verzet en weet aan te pappen met een Duitse officier. Ellis wordt als schuldige aangewezen als een verzetsplan misgaat.