De legende van de drie caballeros
Wanneer Donald, Joe en Panchito een magische atlas erven, moet het vrolijke drietal de wereld overreizen om tegen mythische wezens te vechten als DE DRIE CABALLEROS.
Op zijn vreselijkste verjaardag aller tijden, erft Donald Duck de wereldberoemde avonturencabana van zijn voorvader, samen met de vlotgebekte papegaai Joe Carioca en de avontuurlijke haan Panchito. Ze blijken directe afstammelingen te zijn van de heldhaftige Drie Caballeros - maar ze zijn lang niet zo dapper of stoutmoedig! Met de hulp van hun gids Xandra, de godin van het avontuur, reizen ze naar mythische plekken en vechten ze tegen de krachten van het kwaad. Terwijl ze groeien als wapenbroeders leren de nieuwe Drie Caballeros dat ze drie man uit één stuk zijn. met snavel en veerkracht!