Big Momma's House
Om een mooie vrouw en haar zoon tegen een overvaller te beschermen, krijgt mannelijke FBI-agent Malcolm Turner (Martin Lawrence) een undercoveropdracht om zich te vermommen als een te dikke, oudere vrouw om informatie over een oudere misdaad bloot te leggen.
FBI-agent Malcolm Turner (Martin Lawrence) staat het best bekend als een briljante meestervermommer. Voor Malcolms nieuwste opdracht moet hij naar een stadje in Georgia waar hij een wrede bankrover moet vangen waarvan de FBI vermoedt dat hij op bezoek zal gaan bij zijn ex-vriendin Sherry (Nia Long) en haar zoon. Malcolm gaat in surveillance tegenover het huis van het gezette, zuidelijke, vrouwelijke gezinshoofd dat bekendstaat als Big Momma en waar Sherry op bezoek zal gaan. Het is een eenvoudig plan, maar er is één groot probleem: zonder dat Sherry het weet, heeft Big Momma onverwacht de stad verlaten en doet Malcolm zich voor als de ruzieachtige, zuidelijke oma.