What the Farmer Doesn’t Know
In Wat De Boer Niet Kent gaan koks uit alle windstreken de uitdaging aan om nuchtere boerengezinnen wat anders voor te schotelen dan Hollandse pot. De keuken van de boeren wordt overgenomen door koks uit andere culturen. Ze krijgen Surinaamse roti, Japanse teriyaki en Marokkaanse tajine. Lukt het de koks de culinaire horizon van de boer te verbreden? Of houdt het boerengezin het bij een AVG'tje?
Rob begint zijn experiment bij de familie Groeneveld. De Libanese chef maakt falafel.
Indiase chefs Soe en Shamni schotelen op de vierde avond een erg pittig, vegetarisch gerecht voor.
Vandaag is Rob bij een nieuw gezin. Op het menu staan injera's, zure pannenkoeken uit Eritrea.
Vandaag kookt chef Mohamed Tunesische couscous met vis. Hoe valt dit pittige gerecht bij het gezin?
Vandaag gaat Griekse kok Takis octopus bereiden. Zorgen de tentakels voor hoge cijfers?
De Mexicaanse Juan Carlos zet sprinkhanen op het menu! Hoe gaat het gezin hierop reageren?
Vandaag komt de Koreaanse chef Tim koken. Hoe gaat het gezin reageren op de pittige bibimbap?
Bij de familie Langereis koken Peruaanse chefs. Hoe reageert het boerengezin op de rauwe vis?