Pitch Black
Wanneer hun schip neerstort op een afgelegen planeet, ontdekken de gestrande passagiers al snel dat de ontsnapte gevangene Riddick (Vin Diesel) niet het enige is wat ze te vrezen hebben.
Wanneer hun schip neerstort op een afgelegen planeet, ontdekken de gestrande passagiers dat de ontsnapte gevangene Riddick (Vin Diesel) niet het enige is waarvoor ze moeten vrezen. Dodelijke wezens loeren in de schaduw, klaar om in het donker aan te vallen, en de planeet wordt door een zonsverduistering in totale duisternis gehuld. Terwijl het dodental stijgt, moeten de overlevenden zich tot Riddick wenden om hen met zijn griezelige ogen door de duisternis te leiden. De tijd dringt en er is maar één regel: blijf in het licht.