Grøssere, Spenning
Plaget av syner av sin døde mor forlater presten Henrik Hornéus landsbyen for et nytt liv i Stockholm. Men da faren dør under mystiske omstendigheter, tvinges han tilbake. Hjemme møter han en sektlignende menighet og en mørk fortid som vekker gamle demoner til live.