Mary Queen of Scots
I Mary Queen of Scots utforskes Mary Stuarts turbulente liv. Mary ble dronning av Frankrike som 16-åring og enke som 18-åring. Hun nekter å gifte seg på nytt og drar hjem til Skottland for å kreve sin rett til tronen. Hun gjør også krav på tronen til Elizabeth I, den regjerende dronningen av England. De to dronningene blir rivaler i makt og kjærlighet og tar helt forskjellige valg.