Friends
To veldig forskjellige venner – den ene liten, den andre høy – liker å tilbringe tid sammen, inntil deres verdener kolliderer. Det som begynner med glede, blir til tristhet, da forskjellene virker umulige å overvinne. I sin 8 minutter lange kortfilm Friends bruker Florian Grolig minimalistisk animasjon til å fortelle en rørende, morsom og oppfinnsom historie om vennskap, konflikt og håp.
I sin nesten åtte minutter lange animerte kortfilm Friends forteller filmskaper Florian Grolig historien om de to svært ulike vennene i en kunstnerisk og minimalistisk stil. Komplikasjonene i vennskapet utspiller seg i korte, underholdende sekvenser som er både morsomme, rørende og alltid fulle av overraskende vendinger.
Friends trenger ingen dialog. I denne sjarmerende og oppfinnsomme kortfilmen kommer følelsene og budskapet frem helt av seg selv."