Gjennom speilet
Når Mikke sovner mens han leser “Gjennom speilet” av Lewis Carroll, drømmer han at han går gjennom speilet på soverommet inni et land der alle møblene og gjenstandene lever. Men ikke alle er vennlige, og etter at Mikke danser med dronningen i en kortstokk slik at kongen blir sjalu, angriper de ham og sender ham tilbake gjennom speilet idet vekkerklokka vekker ham.