I dette utrolige og intense action-eventyret, avslører Miamis narkotikabetjenter Mike Lowrey (Will Smith) og Marcus Burnett (Martin Lawrence) en dødelig konspirasjon fra en nådeløs narkobaron som er ute etter å ta kontrollen over byens blomstrende narkotikahandel. Oppdraget blir enda mer komplisert når Marcus' vakre søster, Syd (Gabrielle Union), en spaner, blir fanget i kryssilden, og romantikken gror mellom Mike og den herlige agenten i fare.
Narkotikaetterforskerne Mike Lowrey (Will Smith) og Marcus Burnett (Martin Lawrence) i Miami avdekker en dødelig konspirasjon. En hensynsløs narkobaron er fast bestemt på å ta over byens narkotikahandel. Oppdraget blir enda mer komplisert når Marcus' vakre søster Syd (Gabrielle Union), en hemmelig DEA-agent, havner i kryssilden, og det slår romantiske gnister mellom Mike og den nå truede agenten.