Barna fra Camp Rock er tilbake, og ingen er mer spent enn Mitchie og Shane. Rivalen Camp Star vil konkurrere og stenge Camp Rock for godt. Mitchie utfordrer Camp Star for å bevise hvem som er best.
Mitchie gleder seg til å dra tilbake til Camp Rock. Men leiren på andre side av innsjøen, Camp Star, har laget stiv konkurranse. Når Mitchie utfordrer dem til en konsert for å bevise hvem som er best, må barna på Camp Rock gi alt. Går Camp Star av med seieren med sin prangende forestilling, eller vil artistene fra Camp Rock bevise at musikk, samarbeid og tæl er det som egentlig er viktig?