Dear Mama
En dypt personlig serie i fem deler som trosser konvensjonene i tradisjonell dokumentarhistoriefortelling for å dele en opplysende saga om mor og sønn, Afeni og Tupac Shakur.
«Dear Mama» er en dypt personlig serie i fem deler som trosser konvensjonene i tradisjonell dokumentarhistoriefortelling for å dele en opplysende saga om mor og sønn, Afeni og Tupac Shakur. Afeni Shakur var en revolusjonær, et intellekt og en stemme for folket. Hun ble en elsket feminist på 70-tallet, en kvinnelig leder i bevegelsen opp mot macho-miljøet i Black Panter-partiet. Tupac var en rapper og poet, en politisk visjonær og filosof som ble kjent som en av de største rap-artistene noensinne. Historien deres beskriver mulighetene og motsetningene i USA fra en tid med revolusjonær iver til hiphop-kulturens mest prangende tiår.