Suspect: The Shooting of Jean Charles de Menezes
I London, juli 2005, jakter politiet på en terrorcelle. En rekke hendelser under en overvåkingsoperasjon fører til at en uskyldig ung brasilianer blir feilidentifisert som mistenkt, noe som resulterer i at han blir skutt og drept. Mens slektningene hans kjemper mot feilinformasjon, får de støtte fra en usannsynlig kilde, og politiet kastes ut i en krise der de tvinges til å konfrontere sannheten.
I historien om et av de mest katastrofale feilgrepene i britisk politis historie er London rystet etter de ødeleggende selvmordsbombingene 7. juli 2005 mens politiet iverksetter en storstilt antiterroroperasjon og bestemmer seg for å bruke dødelig makt om nødvendig. Uten at de vet det, planlegger en annen terroristcelle et angrep som kan komme til å bli like voldsomt som det den 7. juli. Under antiterroroperasjonen gjennomfører politiet en stor overvåkingsaksjon på en adresse i London, men en rekke ekstraordinære hendelser fører til at en uskyldig ung brasiliansk mann blir feilidentifisert som mistenkt, noe som resulterer i at han blir skutt og drept. Mens hans sørgende familie kjemper både mot oppsiktsvekkende feilinformasjon og for å få svar, oppslukes politiet av en krise, og betjentene tvinges til å konfrontere brutale sannheter om tragedien.