Sammen med vennene Wasabi, Honey Lemon, Go Go og Fred, utgjør Hiro og Baymax superheltlaget Big Hero 6. De beskytter byen sin mot avanserte slemminger.
Eventyret fortsetter for 14-årige tech-geni Hiro og hans omsorgsfulle, hypermoderne robot Baymax. Det er vanskelig nok å være den nye eleven på prestisjetunge San Fransokyo Institutt for Teknologi, men det er utenfor skolen ting blir utfordrende. Sammen med vennene Wasabi, Honey Lemon, Go Go og Fred, utgjør Hiro og Baymax det legendariske superheltlaget Big Hero 6. De beskytter byen sin mot en fargerik gjeng avanserte slemminger, ute etter å skape kaos og ødeleggelse!