To Kvinner
To kvinner forteller om det uventede møtet mellom to svært forskjellige kvinner. Colette, spilt av Odile Vuillemin, er en fri og moderne kvinne. Hun står for sine verdier, noe som i 1965 i Frankrike er uvanlig. Hun blir feilaktig anklaget for mordet på en bankmann av misogyne politimenn. Anne-Marie, spilt av Agathe Bonitzer, er den unge dommeren på saken. Hun er sjenert og tilbakeholden.