Fishing for bluefin tuna
Gjennom vitnespyrdet til fiskerne, rederiene, marinekspertene og miljøvernsforkjempere, prøver dokumentaren å gjenopplive atmosfæren og forholdene til dagens blåfinnetunfiske. Striden mellom fiskerne og miljøforkjemperne ser ut til å oppløses i ønsket om å verne havet som representerer inntektskilden.