Explorer: Lost in the Arctic
Et forsøk på å løse ett av de største mysteriene i historien om oppdagelsesreiser ved å finne den tapte graven til den legendariske oppdagelsesreisende i Arktis, John Franklin.
Sir John Franklin dro ut fra England i 1845 med to skip og 129 menn, for å bli den første til å navigere Nordvestpassasjen, en ny handelsrute over toppen av verden. Franklins skip forsvant uten spor. Nå forsøker et team av oppdagere å løse mysteriet ved å følge i Franklins rute på leting etter hans lenge tapte grav.