Hope Springs
Når kunstneren Colin oppdager at hans livs kjærlighet og forlovede Vera skal gifte seg med en annen, flykter han til Amerika og den søvnige New England-landsbyen Hope for å begrave seg i kunsten sin og pleie sin sårede psyke.
En dag får den engelske kunstneren Colin Ware (Colin Firth) en bryllupsinvitasjon i posten. Den kommer fra ingen ringere enn hans egen forlovede, Vera (Minnie Driver) – hun har bestemt seg for å gifte seg med en annen mann og glemt å fortelle det. Sjokkert og ulykkelig søker Colin tilflukt i den amerikanske småbyen Hope Springs. Der livnærer han seg som portrettegner og bruker tiden til å komme over Vera. Han treffer en ung amerikanerinne ved navn Mandy (Heather Graham), og hun får han raskt til å glemme kjærlighetssorgen. De forelsker seg og Colin ofrer ikke eksen en tanke – før hun en dag står på døren hans og vil gjenforenes… Hope Springs er en vidunderlig romantisk komedie. Colin Firth (Bridget Jones' dagbok), Minnie Driver (Den enestående Will Hunting) og Heather Graham (Boogie Nights) bidrar alle til å gjøre dette til en perle av en film.